Semifinal 1

2010-05-25 | 01:54:33
Som jag väntat och längtat efter denna vecka, och nu är den här...äntligen! Veckan med ett stort V....okej det där lät bättre i huvudet. Strunt samma. Det är äntligen, äntligen dags för veckan med två semifinaler och en final i Eurovision Song Contest!

Självklart har jag slaviskt följt "Inför för ESC" med bland annat Christer Björkman, Lena Philipson, Marie Serneholt, Kayo, Thomas Någonting och Remi Någonting, så startfältet har jag en relativ koll på.

Imorgon är det semifinal 1 och på Torsdag tävlar Anna för Sverige. Hennes låt har mer och mer växt hos mig men jag tror fortfarande inte hon kommer toppa några listor, hon tar sig nog vidare från semin men hur pass det går i finalen återstår att se. Ballader verkar vara det många länder valt att skicka i år, och det finns några riktigt vassa!

De tävlande länderna imorgon är:

Albanien
Belgien
Bosnien-Hergezgovina (stavning?)
Estland
Grekland
Finland
Island
Lettland
Makedonien
Malta
Moldavien
Polen
Portugal
Ryssland
Serbien
Slovakien
Vitryssland

De med fet text är vilka jag hoppas går vidare. Hur det kommer gå har jag ingen aning om, mycket oväntat brukar hända men det var väl inte det starkaste startfältet men skulle jag välja skulle de vara dessa som skulle få gå vidare, men som sagt, smaken är som baken: delad och allt kan hända...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: