Mitt första misstag

2010-05-31 | 00:19:34
I 4 år har jag och min syster delat ut reklam på helgerna. Detta har bidragit till att vi har kunnat handla mycket mer än andra barn/ungdomar, men det har varit vår förtjänst för allt slit vi lagt ner på det också, varje helg.

För ett par månader sedan slutade vi, men har hoppat in som reserv ibland när det saknas folk, även så denna helg. Så pappa och jag var iväg en vända idag, där det var mycket lägenheter. Det var då det hände, mitt första misstag.

Man kan ju välja om man vill ha reklam eller inte, vill man inte, sätter man upp en lapp "Ej reklam, tack" eller liknande. När man hållt på i en halvtimme så går det automatiskt av sig själv, annonsbladet i om de inte vill ha reklam, reklam bunt i om de vill. Så kom jag till en dörr där det inte stod någonting, trodde jag. Det var bara en lillabläckklump på dörren så jag la i reklamen, och sprang vidare upp i trapphuset. När jag sedan kommer ner, öppnar en man i 35 års åldern och riktigt slänger ut reklamen, så de olika bladen hamnade lite här och var.
"Varfan gör gubben tänker jag" Så då går jag till dörren och tittar man noga, noga, noga så ser man tunna streck som ska föreställa ett "Ej reklam" i svart. Dörren lämnade han öppen och jag talade högt och svor när jag plockade upp reklamen han slängt ut i hopp om att han skulle höra mig.
"Ska man inte ha någon jävla reklam kan man ha en tydlig skyllt och man hade tamefan kunnat lägga ut reklamen istället för att vara en sån surpuppa och slänga ut den, men det ska visst finnas alla typer av människor.."
Sen gick jag därifån.
Att svära var väl lite att ta i men det gör mig så irreterad, hade det varit så fel att lägga ut reklamen? Och för det andra, jag såg fel, det hade nog inte varit många som såg mer än en liten lila bäckklump. 

Men, jag hoppas ändå att han hörde...faktiskt, om man får vara så elak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: