God Morgon Tisdag

2010-01-19 | 08:15:45
God Morgon vackra du♥

Just nu håller en bulldeg på att jäsa till sig hos familjen Gabrielsson/Persson. Jag sitter med min otroligt goda *hosthost* vaniljshake och en kopp Hallonthé, löser lite korsord och lyssnar på skön morgonmusik i väntan på att degen snart jäst klart.

Hantverkarna hammrar och slår uppe på taket så musiken spelas ganska högt, börjar bli lite trött på deras dundiledunkande.

Natten har varit som vanligt, sömnlös men det är inget man kan gråta över. Bara kämpa sig igenom dagen och hoppas kunna somna i kväll isället.

Lyssnar på U2´s It´s a beautiful day och ryser över hela kroppen. I helhet är jag inte alls förtjust i just U2 men just denna låt känns bra att starta morgonen. Får mig att inse att dagen kan vara jobbig, den kan vara fylld av ångest, av tårar, av fasadader. Av förtvivlan och lycka. Av glädje eller sorg. Men bara för dagen är jobbig, för man inte vill uppleva den trots man måste, så får man göra det bästa av det. Jag vill inte sitta om 10 år, se tillbaka på min tid som sjukriven 16 åring och ångra att jag inte tog vara på dagarna som var, trots att de var dåliga. Dagar är till för att skapa minnen, minnen för livet.

Ha en underbar tisdag, vackra du♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: