Erik Grönwall

2010-01-05 | 18:43:58
Ja i lördads lyckade ju lillebror lura med mig till ett fullsmockat Kupolen för att titta på när Idol vinnaren Erik Grönwall skulle uppträda och även tvåan Calle! :)

I efterhand kan jag säga att jag inte ångrar det samtidigt som det var väldigt jobbigt då ljudet var väldigt dåligt, vi stod så långt bort i kön som redan börjat för den följande skivsigneringen så vi inte såg ett smack förutom skymten av Calles arm. Efterssom jag var själv med Anton kunde vi ju heller inte lämna kön för någonting så ni kan ju tänka er en 4-åring som inte förstår innebörden av ordet vänta, hur jobbigt det var. Men men, vi fick ju i alla fall våra skivor signerade^^

Det som störde mig mest var nog faktiskt alla egoister som stått längst fram när de uppträdde och sedan inte var medmänniskor nog och ställde sig längst bak i kön, nej de hoppade in lite var de ville, det gjorde mig nog mest förbannad. Eller alla människor som var tvungen att tränga sig igenom kön och inte kunde säga ett "ursäkta" så man förstod att de ville igenom, stackars Anton fick säkert ett 40-tal handväskor i huvudet, min lilla ängel.

Tillslut var det väl i alla fall vår tur att få skivorna signerade och Anton var så stolt när Erik sa någonting till honom om hans hår eller vad det var. Erik gör ju även hjärtan på sina autografer och Anton, sötnosen trodde han var den enda som fått ett hjärta så han gick stolt runt där på Kupolen hållandes i sin skiva och log.

Men dagen kunde ju inte vara felfri, det går bara inte in i mitt liv, och självklart hände något, inte så allvarligt men nog pinsamt när vi stod och skulle få skivor signerade.

Jag hade även köpt på mig en Calle skiva till en vän och ville självklart få den signerad till personen i fråga (jag har redan avslöjat mig för personen men ja, skitsamma xD) men Anton hade andra planer! Så när Anton förösker dra mig ner för trappen från scen man fick gå upp på så fick jag förklara att vi skulle be Calle skriva på en skiva också. I detta fallet står vi rakt framför Calle och jag ger honom det där bladet. Och då säger Anton, klart och tydligt:

"Men inte måste Calle skriva en autograf..han är ju dålig!"

Som tur skrattade Calle bort det och jag bad han högröd skriva på det lilla häftet som ligger i skivan innan jag drog med mig Anton ner för scenen och började predika om vad man inte får säga även om man tycker på ett visst sätt.

Oj nu blev detta ett långt blogginlägg, jag som bara ville berätta att Erik har gett mig en och en annan kallkår med sin otroliga röst! Just nu spelas "leave a light on for me" för fullt och jag älskar den! Dock är det lite synd att studioveresionen är så annorlunda än när han sjunger den live, den är för "omgjord" men men, man kan inte få allt!


Kommentarer
Lina säger:

Världens bästa Josefine :) <3

2010-01-05 | 20:35:29 | http://lifeaslina.blogg.se/
Lina säger:

Hälsa Anton att Calle var bäst i Idol! ;)

2010-01-05 | 20:36:16 | http://lifeaslina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: