Sjukstuga

2010-02-03 | 22:49:45
När Lillebror har feber kan han vara hur pigg fastän han har upp emot en 39 grader. När jag har feber blir jag däckad av 38.2, är det inte komiskt? Mina halsmandlar är så svullna att jag då och då får panik, andas jag riktigt? Haha! Imorgon blir det i alla fall vårdcentralen, kan inte ens titta i halsen utan att bli äcklad, fy F*n vad det är stor (ja idag har jag lite klagomur här) så jag hoppas snart på en operation! Fick ju en "sista-minuten" tid i Juni 2009 tror jag det var men befann mig nere i Halmstad vid stugan så den fick jag tyvär tacka nej till, men snart förhoppningsvis!

Det var väl för något år sedan eller två mina halsmandlar blev riktigt stora efter ett virus eller liknande och aldrig gick ner i storlek. Mamma och jag gick till distriktan då så hon kunde titta och skriva en läkartid och hon satt där och berättade så fint att om de är stora så är det inte farligt bla bla, precis som om jag nu bara skulle "tycka" de var lite stora. I alla fall så tittade hon väl ner i halsen och utbrast "Ja men oj, de är ju gigantiska" Självklart fick jag en läkartid dagen efter och ja, den undersökningen var ju inte den trevligaste. Blev remiterad till ÖNH i Falun, och fick veta att man kunde få vänta ett par veckor, och ja, det var jag väl beredd på. Veckan efter så dök det ner en kallelse till ÖNH-kliniken i Borlänge istället så gick det lite fortfare och ja, det konstaterades att jag var en kandidat för att ta bort dem.

Så nu väntar jag på min tid som kan ta 1 år att få, klagar lite här om min onda hals och ska nu gå och lägga mig!

GodNatt♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: