Jag slutar!

2010-02-21 | 20:36:12
3 timmar tog det mig och pappa och dela två distrikt reklam! 3 timmar av många fastkörnignar i snövallar, extrem kyla och röda kinder. Jag tänker svära men jag är så jävla glad att vi sagt upp oss hos SDR. Jag säger inte att det är dåligt betalt, eller jo i grund och botten men tack vare att vi jobbat med det många år jag och min syster och brukar ta en hel edl extra distrikt har vi på 4 år säkert dragit närmare 100 000, vilket är skrämmande mycket pengar. Men jag kommer ihåg de första månaderna man tyckte inte det blev några pengar alls tjänade men nu sitter vi här och får ut närmare 5 000 i månaden, och ibland mer! Dock skattar vi ju pengarna då vi snabbt kommer upp i de 16 000 som är skattefria :-)

Men nu har vi sagt upp oss! I och med att mamma fick ärva känns det inte lönt att hålla på för det är slitsamt, så istället har vi gjort en liten deal om att vi hjälper till mer här hemma med sysslot och får ut pengar av henne och pappa, typ tvättar bilar, tvättar tvätt osv (nu pratar vi mer än vad vi brukar göra, självklart hjälper vi ju redan nu till här hemma).

Många minnen har jag, hur jag en gång nästan bröt handleden då det var vinter och jag delade reklam, eller när mamma eller pappa glömt stänga bakluckan på bilen och vi kört upp i Bullerbacken som den kallas och reklam som har flugit ur. Självklart plockade vi upp det! :-)

Så efter 4 år är jag nöjd med att säga orden till "Jocke". Jag slutar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: