Jag och hamstrar...alltså...

2010-02-20 | 01:11:02
För ett par år sedan hade vi en dvärghamster med namnet Ebba, en liten äcklig sak, fast ja, hon var rätt söt också...men bara lite! Så kom nyårsdagen 2008, det var tidig morgon och jag satt i vardagsrummet och tittade på någon dålig tv-såpa då jag ser något springa förbi i ögonvrån som jag reagerade på. Så jag tittade bak och trodde det var en råtta. Och jag skrek, kastade kuddar och ja, råttor och jag går inte ihop riktigt ;-) Dock visade sig det sig att det var Ebba, vår lilla dvärghamster som tagit sig ur buren, och jag vet inte vad man säger, tassat (?) sig från min Lillasysters rum ut i vardagsrummet.
Senare under våren, den vecka jag låg på sjukhuset och blev opererad gick Ebba bort, då saknade jag henne...riktigt.

Så när Lillebror fyllde fyra fick han sin egen hamster, denna gång en guldhamster. Just vid den perioden var Lillebror inne i en period då allt handlade om Jack Sparrow, så det var inte helt otippat att denna lilla varelse skulle få detta namn.

Idag tänkte jag vara en "snäll" syster och låna ut mitt alldeles nya PS2 till Lillasyster som skulle ha tjejkväll. Så jag gick ner i våran mörka källare för att hämta alla singstar mikrofoner och spel och så ser jag den där svarta stora gestalten. Som jag skrek! Som tur var pappa i källaren och höll på med datorn så han fick ta hand om situationen ;-) Jag antog ju självklart att det var en råtta, vad annars kunde det vara liksom? Men icke sa nicke, det visar sig vara..? Just det, Jack Sparrow! Vår guldhamster som bor på ovanvåningen! Hur han har tagit sig ner i källaren och ur buren är och förblir ett mysterium, men det jag vet efter dagens händelse är att jag och hamstrar...alltså...vi går inte ihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: