Halsfluss

2010-02-04 | 12:55:50
Som vi trodde har även jag drabbats av denna smärtsamma infektion, men men that´s life! Blir en pencilin kur på 10 dagar nu då, som alla andra. Fick en underbar distriktsköterska som var så lugn och duktig, inte en enda kväljning;)

Jag vet när man var mindre och skulle kolla halsfluss så hade de en liten apparat som visade ett plus, eller ett minus.  Nu hade de istället som stickor, ungefär som sånna där pH-stickor som de stoppade ner i lösningen. Man skulle vänta i ca 5 minuter på svar, jag behövde vänta kanske 1,5 - 2 minuter och det lysta starkt grönt!

Så nu får jag vara sjuk. Nu är det okej att bara sitta vid sims och äta glass. Tycker det är en självklarhet när man är sjuk, att man bara ska vila och ta det lungt, även om det så bara är en förkylning, men när det gäller mig själv så ska jag verkligen "Kämpa" in i det sista och inte acceptera att jag kanske inte mår så bra som jag vill...

Jag lever inte efter hur jag lär, men vem gör det?♥

Kommentarer
FERHAT - Studerar till sjuksköterska säger:

SV: Ja, det är jävligt gott och du måste bara testa med RIS DU MÅSTE :D. Smakar jävligt bra :D.



Jobbigt att du har blivit sjuk, krya på dig :(. Ett tips, ät mycket apelsiner och grapefrukt för det hjälper immunförsvaret. Men en sak du ska tänka på är att du inte ska äta grapefrukt om du tar medicin dagligen :P

2010-02-04 | 14:37:35 | http://ferhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: