Den bästa av de tre

2010-02-10 | 02:42:07



I sista minuten som vanligt åkte jag och mamma och såg den tredje filmen i Stieg Larssons triologi Millenium. Vi har pratat om att gå på den sedan den började gå men inte förrän idag, sista dagen den visades i Borlänge lyfte vi på häcken och gav oss iväg. Det var inte alltför mycket folk i salongen men mer än vad jag trott men vi fick som tur bra platser! Om filmen måste jag ju säga som de andra två att jag älskade den! Något som ger ett lite plus i kanten är den lilla lilla dosen humor som blandats in genom lite småroliga komentarer och ger den annars så hemska och råa filmen ett litet skratt.

Köpte hem böckerna tidigare i höstas och nu ska de läsas ur när jag äntligen fått glasögonen, sedan blir det att införskaffa filmerna! Det har ju även spekulerats lite i om att Stieg Larsson innan sin död börjat på den 4:e boken om Millenium vilket hade varit roligt om den nu hade hunnit bli färdig, vilket säkerligen inneburit ännu en film!
Men sedan är det ju oftast så att böckerna är bättre än filmerna, vilket nu ska bli upp till bevis, men enligt mamma ska det även stämma i detta fall^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: