Tunisien 2010 - Beachparty!

2010-08-09 | 17:06:24

Varje torsdag kväll annordnades på hotellet ett brachparty. Detta var inte gratis och ingick i "All-Inclusive"-bandet utan detta fick man bekosta själv till en mindre summa, och då skulle det bjudas på lite finare mat, underhållning och stämmning. Jag var inne på att gå på detta redan första veckan. Det var inte Lillasyster. Men andra veckan efter mycket flörtande, övertalning och löften fick K och jag med älskade Lillasyster på detta spektakel!

Just denna kväll bestämde vädrets makter att lite extra vindar inte gjorde någonting, vilket var både svalkande, på gränsen till kallt, men också otroligt irreterande. När man kom bjöds man på en bål-liknande dryck som vi alla tre skippade. Detta visade sig i efterhand att det även fanns alkoholfritt, well, jag tog det som det bjöds på och i efterhand är jag glad att jag inte smakade!

Maten var sisådär, inget extraordinärt, inte heller underhållning. Men sen. Sen blev det roligt!

K var hungrig och gick från för att hämta pizza och ta en sväng upp till bungalowen, men jag och Lillasyster stanande kvar. Efter en stund kommer två killar i min ålder vinglandes och slår sig ner vid bordet framför oss, var utav en däckar på stört, där var hans kväll slut!

Det blev dans. Dans i skum. Det var galet, det var otroligt, det var underbart!

Lillasyster och jag dissade Rosaskjortan för att sekunden senare följa med Hatten - med det fina leendet sekunden senare, det något skuldlagda samvetet kom dagen efter ;-)

Folk var galna. Det var en salig blandning med folk, och ja...jag kan inte beskriva det, det var helt galet! Folk stod på tunnor, låg på marken, stod bredvid och dansade i takt med Akon´s Right Now (nanana) .

Som ni märker blir texten lite rörig, men det är så mycket minnen.

Efter den kvällen kan jag ju konstatera vissa saker:

• Alla kan dansa

• Vi svenskar är inte tråkiga

• Man blir aldrig för gammal för skum!



Bilder från kvällen:


     

Och kvällen beskriver vi med musik såhär:

Right now (nanana) - Akon
Alors on dance - Stromae
Rise up - Yves La Rock





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: