För att göra en lång historia kort

2010-08-07 | 03:38:32

Nästan en vecka har gått sedan vi kom hem från mitt älskade Tunisien och Djerba. Vi kan ju säga såhär i alla fall, att det inte lär dröja innan jag är tillbaka ;)

Det har varit 14 fantastiska dagar. Egentligen har jag inte gjort mycket annat än legat vid poolen eller suttit under ett parasoll och spelat kort.

. Planet var försenat redan från Stockholm på lördagen när vi åkte så när vi vid 22 tiden äntligen kom fram till hotellet ville vi till rummen så fort som möjligt. Denna gång bodde vi i bungalow L, förra gången i M som låg precis bredvid. Många minnen väcktes till liv och man tyckte man såg Lillebror överallt och ingenstans!

 Det första vi märker när vi anländer till rummet var att minibaren/kylskåpet inte fungerade och när vi försökte sätta i kontakten belv hela bungalowen svart. Jag hade med mig medicin som skulle stå svalt så en ett fungerande kylskåp kändes som ett måste och för att göra en lång historia kort så kan vi ju säga att det tog yttligare 4 dagar av tjat och gnat innan vi hade ett någorlunda svalt läckande kylskåp på rummet!

38 grader i skuggan och stekande sol var den första veckans prognos. Innan man vant sig vid värmen kunde man inte röra sig en meter innan svetten bokstavligt talat rann utav en. Man gick mellan hotellrummet och lobbyn, stannade för att svalka sig, tog sedan rundan lobbyn till poolen, låg som en utslagen fisk och försökte återhämta sig. Andra veckan gick då mycket bättre då man började vänja sig någorlunda, dock "frös" man när det var 34-35 grader ute istället ;)

Andra veckan hade vi totalt tröttnat på poolen och satt för det mesta och spelade kort i skuggan vid barens terass. Folk måste ju tyckt vi slängde pengarna i sjön men då får de tycka det, det var semster för oss och vi lyckades då bränna oss rejält ändå så ingen skada skedd. Det blev mycket deltagande i pil-turneringarna där jag själv lyckades få titteln "Queen of zero" vilket inte gjorde mig någonting! :D

Veckorna bjöd minst sagt på många skratt, de flesta skänkte SnÄlla oss, en förklaring till namnet kommer senare haha! Vi hann även ta oss ut med Katamaran en dag, dock hade vi inte turen till att se några delfiner, men det var mysigt ändå. Släppte loss på Beach partyt gjorde vi också, jag tror aldrig jag svalt så mycket skum i mitt liv som då haha.

Och människorna. Fina söta Alice, Flinet Houssine som kände igen oss (och dessutom undrade var vår mamma tagit vägen xD) Achraf som måste rökt någonting annat än vanliga hederliga cigaretter, SnÄlla som var så fin så fin, och Hatten...det leendet^^ Sen får vi ju inte glömma "sötnosen" även kallad Rosa skjortan, Fashion Crime, Dancing King m.m...  och sist men inte minst snyltaren Hakim!

Klockan är mycket och det finns mycket att berätta, bland annat om hur den otroligt effektiv polisstationen i Midoun är och hur 5 killar håller i Mini Disco för att 2 timmar senare stå på varsinn tunna och dansa!

Tro mig, jag är långt ifrån färdig!


Kommentarer
Kevin säger:

"Kevin, Kevin... have you tried some snus? I got some from some swedish guys and it tasted spicey, have you tried snus?" hahaha!

2010-08-08 | 16:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: