Det är som att cykla

2010-04-16 | 01:27:19
De senaste dagarna har jag inte gjort mycket, alls. Jag har mest legat i sängen, gråtit och stickat. Jag gråter över att skinkan inte fastnar på mackan. Jag gråter över att jag tappar en maska på stickningen. Min turkosa vägg har blivit min bästa vän. Det här kommer ta tid och det måste det få göra helt enkelt.

Det är som att cykla. Man börjar med stödhjul, men så småningom ska de bort och man måste kunna hålla balansen. Balansen mellan ångest och panik i detta fall. Jag kan inte luta mig för mycket åt vänster, då slår jag hårt ner i Ångesten. Lutar jag mig för mycket åt höger, slår jag hårt i paniken. Lika som man skulle slå in i asfalten.

Jag måste helt enkelt lära mig att cykla. Livets cykel denna gång.

Kommentarer
Rebecca säger:

Hej, jag hittade din blogg nu nyligen och kände att jag måste kommentera.



Själv är jag 17 år, men när jag var yngre kämpade jag mot depression, och vet hur svårt det är, upp och ner gångarna, att hålla skenet uppe... Nu när jag är "på andra sidan".



Jag ville bara säga hej, och hoppas dig det bästa nu i framtiden!

:)

// En som besegrade depressionen

2010-04-16 | 21:02:35 | http://muffinstack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: