Och när gör jag rätt?

2009-09-24 | 17:53:11
Allt började med en komentar på Bilddagboken. 


(Bildtext till bilden jag lagt ut)
 

Trots Äcklet i matsalen, trots personalen vars "righ away" var bra många timmar senare, trots den enformiga maten och de irreterande italienarna längtar jag tillbaka.

 Tillbaka dit klockan nu skulle vara 18 istället för 19 och man nyss skulla lämnat poolen för att ducsha och förbereda sig inför kvällen. Där man om ett par timmar skulle sutit ute och tittat på MInidiscot, tittat på showen och dansa till club dansen....

 Det var underbart.

(allt utom flygresan)

 
Fick en anonym komentar med signaturen Ö:
"
"Fan vad du klagar på allt."

Och jag måste säga, att jag vet inte vad jag tyckte var mest underhållande, att man är så feg att man inte vågar stå för vem man är när man ska slänga skit i ansiktet på folk, eller att personen i frågan inte visste vad "Äcklet" hade gjort, eller varför man blir lite trött på Personalen när de inte kommer på en gång.

Så jag kan ju ta det lite kortfattat.

Äcklet i matsalen, han slickade sig runt munnen och tittade på andra saker än mitt ansikte, han "råkade" bara gå förbi och mig i matsalen och nypa mig i arslet, vilket jag personligen inte tycker är acceptabelt av personal på ett hotell. Jag visste att männen där kunde vara ja, som de var, och speciellt om man var blond eller blåögd, men där gick gränsen för mig.

Sedan näst sista morgonen råkade vi ut för en vattenläcka i vår bungalow. Bungalowen hade tre mindre våningar. På den översta var det ett litet sov rum och dörr till terassen men där fanns även en AC (air condition). Och på Söndag morgon vaknar vi klockan halv sju av att det bokstavligen forsar ner vatten från AC:n. Ner från den översta våningen, fyllde den mittersta och ner på botten våningen. Och jag lovar, det var vatten.

Så jag skyndar mig till Lobbyn som ändå ligger en bit bort och förklarar att det rinner vatten och att det nu är översvämmat. Ni kan ju tänka er hur mycket man ändå spritt ut sig på 2 veckor, så det fanns ju en hel del att plocka ihop. Jodå de skulle komma någon på en gång. Men efter tio minuter hade det inte kommit någon och jag mötte ingen på vägen och nu var det verkligen fullt av vatten, ni kan ju tänka er ungefär att lämna en vattenkran på starkaste strålen på hur mycket det rann. Och inte förrän man nämde "call Apollo to get help" så fick dom eld i baken. Och så ska det inte vara, kan jag tycka personligen. Vi fick flytta över alla grejor från två Bungalower till en större, med en hel del blöta grejor vilket inte var det roligaste, det som hade hänt visade sig vara att ett vatten rör hade spruckit.

Och sen det där med Italienarna....ja kalla mig känslig, men bara för man är på semester kanske man inte behöver stimma till klockan 4 på nätterna så folk som också bor där störs, och sedan hade vi gäster som gick runt utanför våran bungalow inte  bara en utan flera nätter klockan 4 på natten...

Och flygresan, jag är flygrädd, hade inte spelat roll om jag åkte med småbarn som flygpersonal, eller specialutbildad personal, jag hade varit lika rädd i alla fall!



Just sådant här kan få mig så förbannad, för hade personen som nu komenterat tyckt att jag "klagade hela tiden" om h*n vetat det här?

Sedan komenterar även Någon om att jag tillexempel byter blogg ofta. Visst, jag har bytt blogg flera gånger, men varför jag bytte sist var så enkelt som att jag inte tyckte om namnet, mysticalme, när jag inte längre var anonym som jag var när jag startade bloggen, och sedan ansåg jag att om jag skulle få den nystarten jag var ute efter kunde jag helt enkelt inte ha massa gammalt skit kvar...så enkelt var det...

...så min enda fråga är, när gör jag rätt?


Kommentarer
sebbe :) (linas pojke) säger:

Jag tycker inte att du ska lyssna på någon som inte ens kan skriva sitt namn.. som måste kommentera anonymt... den personen är verkligen inte värd att lägga tid på! inte din tid iaf :) den är mkt värdefull och ska verkligen inte slösas på fegisar som aa... finns om det är nåt! you know that! :D

2009-09-24 | 21:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: