För 15 år sedan kunde jag mist min morfar och mormor

2009-09-28 | 03:24:46
Inatt är det exakt 15 år sedan bogvisiret och bogrampen på färjan Estonia slets loss och vatten forsade in på färjans bildäck. 852 personer omkom, 137 överlevde. Det kunde ha varit 854 personer som omkom.

Min mormor och morfar, var för 15 år sedan skilda men bästa vänner. De hade varit i Estland. Och skulle kvällen den 27 september 1994 farit hem till Sverige. Men på grund av att min morfar blev dålig under deras resa tvingades de åka hem ett par dagar tidigare.

Idag kan jag känna mig lyckligt lottad att jag fick ha min mormor 4 år till, och att jag än idag kan ringa ett telefonsamtal så kan jag höra morfars hesa "Ralph" i telefonluren.

Denna dag är för mig en dag fylld av tacksamhet, men ändå, fylld av sorg och tankar till de 852 som inte överlevde, och de 137 som kämpade för sina liv och hann räddas.

En dag fylld av glädje, en dag fylld av sorg.

 

(bild: Google.se)


Kommentarer
U :D säger:

Var rädd om dig. Du är värdefull :)

2009-09-28 | 09:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: