Min älskade Ralph

2009-10-10 | 16:04:49

Ralph är som min bästa vän. Skillnaden är att han inte kan krama om mig när jag är ledsen, eller säga ett par stöttande ord. Men han finns alltid där. Och han gör en bra massa andra saker istället för att krama om mig när jag är ledsen eller säger ett par stöttande ord när de behövs. Jag vet alltid var jag har Ralph, han finns alltid i buren intil husgaveln. Ja för Ralph är en Kanin, min älskade kanin.

Från första början var det inte ens tänkt att vi skulle skaffa oss en. Men så var vi in på djuraffären en lördag och jag såg en liten svart toffs som jag genast blev förälskad i. Men den lördagen blev det inget köp. Hade ingen bur iordning och jag ville ha tillåtelse från både mamma och pappa, och pappa var inte med. Men mamma lovade mig, som var som ett barn på julafton att vi skulle kunn åka in någon dag senare om pappa skulle gå med på det.

På måndagen som kom, efter ett samtal hos BUP bestämde vi oss för att gå in i djurbutiken igen. Men den svarta toffs jag blivit så förälskad fanns inte kvar. Kvar fanns en större, beige/grå kanin som låg utsträckt på en pall och såg ut att äga världen. I djurbutiken berättade personalen att denna svarta toffs hade gått senare på samma dag (lördagen). Så efter lite funderade bestämde vi oss för att ta denna grå/beiga kanin som låg på sin pall och trodde han bestämde över allt och alla. När vi väl fattat vårt beslut (ush detta låter för allvarligt xD) och personalen lyfte ur han hur hans bur kunde de inte annat än säga oss att vi gjort bland det bästa valet som kunde tänkas. För denna Kanin var den mest goa, nyfikna krabat de någonsin haft, som alltid var med på noterna.

Han fick namnet Ralph efterssom han påminde mig mycket om min morfar, ja det låter kanske absurt men så var det.

Och nu har jag min Ralph, med sina långa morrhår och hans snuttande i nacken. För sån är han. Som kurrar upp sig i nacken, som lägger sig i famnen, som kittlar en med sina morrhår. Det är min Ralph. Min absolut bästa vän♥

 



♥♥♥


Kommentarer
Lina säger:

Söt :) ringde dig idag, men du var inte hemma..

2009-10-10 | 17:37:30 | http://lifeaslina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: