Skrämselmetoder funkar alltid!

2009-11-10 | 01:27:52
Idag var jag en elak storasyster. Antons bästa kompis, som han så gulligt säger, hade idag tagit vaccinet mot svininfluensan. Helt okej mådde han men varit inte riktigt den Oliver (hans namn) som han brukar vara så Anton var lite besviken och arg på detta vaccin. Så självklart berättade min syster att han också minsann skulle få en spruta, vilket inte var det smartaste drager. Detta resulterade i att Anton i timmtal gick runt och tjatade om att han inte ville ta den där sprutan, och ja, jag fick nog..

Anton: Men jag vill inte ta någon spruta. Måste man det, jag vill inte!
Josefine (som börjar bli trött på detta tjatande): Nej men vill du få en grisnäsa, det enda du kan säga är "nöff-nöff" och att det växer ut en grisknorr ur rumpan på dig då?
Anton *tittar förskräckt*: Får man ta sprutan imorgon istället?
Josefine: Nej du får ta den när det är din tur på dagis...
Anton: Men jag vill ta den imorgon!

Så ja, skrämselmetoder funkar alltid!

Men jag har dåligt samvete, så imorgon åtgäldar jag det med hans favorit, Äppelmunk och lek i "Stora parken" ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: