Ett djur är inte ett klädesplagg

2009-11-03 | 00:05:28

Idag var jag och mamma in till stan för att göra en synundersökning på mig så jag kan börja övningsköra, har ju gjort teorikursen så det var det enda som saknades, och visst hade jag tillräckligt bra syn!
Efterssom jag hade kort som höll på att framkallas så tog vi oss en fika på ett mysigt ställe inne i stan och fick den där riktiga kvalitets tiden tillsammans. Dock tog ju inte detta en timme så vi gick runt i stan och uträttade ärenden som bland annat var att köpa kanin- och hamster mat.

Medans mamma min plockade på sig diverse go´saker åt de små liven gick jag in till rummet där burarna med fåglar, hamstrar och kaniner finns.  Och självklart fann man sig en favorit och denna gång var det en TeddyLöwen med lång päls, han såg helt enkelt ut som en lite blyg hårboll. Och när jag var påväg att resa mig så ser jag en röd lapp "REA 150 kr" Och då bestämde jag mig att han skulle få följa med hem. Inte för han var billig, nej nej jag skulle mer än gärna betalt de 500 kronorna han kostade utan för att enligt mig så REA´r man inte ut djur...et djujr är inte en tröja som man sätter 50% på då den går ur sortimentet...ett djur är en levande varelse, som skänker glädje, och förtjänar kärlek, och kärlek det kan inte köpas för pengar...

Evert är därför vår nya familjemedlem





Mina två älsklingar Evert och Ralph
♥♥


Kommentarer
Lina säger:

Jag håller helt med dig! Djur har ett liv. Ett hjärta och en själ. Man rear inte ut ett liv.

Det tycker inte jag i alla fall...

2009-11-03 | 21:54:46 | http://lifeaslina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: