Ärlighet varar längst

2009-11-03 | 02:23:38

Imorgon (idag) är det dags. Nutrilett har införskaffats. Ja ni vet sånt där bantingspulver. Ja jag vet att man inte ska banta. Men ja, jag tänker göra det ändå.

När jag först började med min medicin märkte jag ingen skillnad gällande vikten, men under sommaren, ju längre jag hållit på med medicinen kom kilona över en natt trots motion och nyttig mat, och ja, det har sänkt mitt redan låga självförtroende till än lägre. Därför har jag bestämt mig att börja med något som kallas Nutrilett vilket är en pulverdiet. 5 gången om dagen kommer jag dricka en "shake" som innehåller 111 kcal/st, detta är en sån kallad VLCD (Very Low Calorie Diet).

Jag har provet förut och jag kan säga så här, att dölja att jag försökte gå ner i vikt var det värsta jag kunde göra, för det gjorde allting svårare. Så därför tänker jag härmed vara ärlig efterssom det är en blogg om mitt liv, om min depression och nu även min kamp mot vilkten.

Förra året lyckade jag genom sunt förnuft och motion tappa hela 20 kilo på ungefär 9 månader, de 20 kilona jag lade på mig under min förra depression. Därför är mitt mål nu att tappa de 15 kilo jag åter lagt på mig sedan april i år (i samma veva som jag började äta medicinen) och ja, jag bryr mig faktiskt inte om vad andra tycker om min "metod" att göra det utan nu tänker jag på mig själv istället. Anledningen varför jag tänker vara ärlig om det är att man på så sätt istället kan få stöd iställe för att stöta på en massa frestelser.

Detta kommer ske under kontroller så jag inte "blir sjuk" om man säger så, annars skulle jag aldrig genomföra detta. Så de närmaste veckorna kommer att bestå av vatten och Shake´s. Tänker köra non-stop fram till 3 Januari 2010 och mitt mål är att då ha tappat 10 kilo.

Wish me good luck, I can need it! xD




Kommentarer
Lina säger:

Lycka till! Det kommer säkert gå bra. :)

Du vet att du har mitt stöd, vill bara ditt bästa <3

2009-11-03 | 21:58:55 | http://lifeaslina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: