En spricka i kristallen

2009-07-09 | 19:08:53


En spricka i kristallen   alla som inte har sett denna film, eller läst boken, gör det! Det var förra året, under en natt jag inte kunde sova jag satt och klickade runt på SVT PLAY och denna serie/film hade visats och man fortfarande kunde kika som jag gav den en chans...och jag ångrar mig inte för en sekund! Även fast det gått ett år så kom jag ihåg filmen i detalj, och jag blev väldigt glad över att hitta boken på min senaste tripp ner till Halmstad. Men så var jag och mamma och hyrde film tidigare i veckan och jag såg den stå där bland favoriterna och jag var snabb som attan att plocka ´på mig det sista exemplaret...och det var inte en och två tårar jag fällde under tiden vi tittade på filmen, som är uppdelade i två delar, med en timmes speltid vadera.

Så alla som läser, se filmen, och föredrar ni böcker, läs den! Men jag kan lova att ni missar inget om ni tittar på filmen, som man kan göra med många andra böcker som blivit film. Och även om filmen är byggd på en bok, och boken byggd på en påhittning, så är den så verklig, den skildrar verkligen verkligheten!



"I Suss familj har framgång och makt alltid varit självklara attribut. I bakgrunden tronar en dominerande morfar och i Suss egen familj styr en kylig mor. Men det är runt den dyrkade fadern, den framgångsrike företagsledaren, som allting kretsar.

Suss växer upp som den felande länken i denna utifrån sett lyckade familj där fasaden aldrig får flagna och där sammanhållningen är A och O. Snärjd i dess garn har hon som vuxen haft svårt att frigöra sig och i sitt eget äktenskap slits hon mellan lojaliteterna med sin gamla familj och med sin nya. Det hela utvecklar sig efterhand till en kraftmätning där Suss till slut tvingas välja. "

Kommentarer
Leia säger:

Hej hej!



Håller med om att te är gott. Men jag skulle aldrig klara av 5-6 koppar på raken, däremot under en dag går det finfint. =) Ibland har man ju värsta tesuget som aldrig tar slut. Kan vara riktigt jobbigt.



Oj, vad jobbigt med gallsten :S

Hoppas det är bättre med den saken nu?



Tack så mycket!! :D

Ha en fin kväll.

2009-07-09 | 20:17:15 | http://onlyforever.blogg.se/
http://eerikandersson.blogg.se säger:

jag tyckte oceans twelve sög xD

2009-07-09 | 23:57:56 | http://eerikandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: