Det bästa med att bo i ett hus med en trädgård

2009-07-20 | 22:13:11
På ena sidan av huset, mot gärsgården (stavning?) har vi en hallonhäck som varje sommar ger oss perfekta saftiga hallon. Jag är så glad att jag bor just där jag bor, och inte i en större ort. Jag kan inte beskriva känslan av att kunna smyga runt i häcken med Anton på släp, känna hur solen strålar värmer ens rygg, höra hur kyrkklockorna ringer, och heja på grannen som klipper gräs.

Jag kommer ihåg när vi steg ur bussen i Stockholm, samma dag som examen, och fick syn på allt folk som rusade förbi i sina vardagliga saker och jag fick riktig panik! Jag som bott hela mitt liv som jag bott skulle aldrig kunna byta ut det!

Jag menar inte att det är "fel" ställe att bo på om man säger så, men jag personligen, skulle aldrig klara av det!


Kommentarer
Lina säger:

Ja, visst är det skönt att bo ´"lite på landet" man kan gå utanför huset utan att bry sig ett dugg om någon ser, man kan i princip springa runt naken på gården om man vill det ;)

2009-07-20 | 23:51:12 | http://lifeaslina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: