Helgens äventyr

2009-12-01 | 20:36:01

Ja ett äventyr har det minst sagt varit. Vi åkte redan klockan 5 på fredag morgonen mot Halmstad men var inte framme förrän klockan sju på kvällen. Anledningen att det tog sådan tid var dels för vi körde med ett väldigt tungt släp vilket gjorde att vi inte kunde köra i mer än 80/85 även om vi var på en 120 väg. Så stannade vi även till på i Ullared/Ge-Kås på nervägen då pappa behövde få ett par timmars sömn innan han skulle fortsätta ner mot Malmö.
Denna helg var en idiotisk helg att åka ner till Ge-Kås. Första helgen efter lön = maxat med folk!

Fredagen gav oss en snabb visit på varuhuset, och tanken var ju att vi skulle få många timmar mer på lördagen, trodde vi!

Lördagen började vi med att försova oss ca 4 timmar, men alla var så trötta! Och när vi väl kommer fram så är det den längsta kön jag någonsin sett, och då har vi ändå varit på Ge-Kås med jämna mellanrum i 10 års tid! Varuhuset var alltså så pass fullpackat att de inte kunde släppa in alla utan fick stänga till entrén och vänta tills X-antal lämnat varuhuset. I nästan 2 timmar stod jag, mamma min, Lillasyster och Lillebror i kö, idiotskt ja, men vi hade inget annat val då pappa endast släppt av oss för att sedan åka vidare. Väl inne hade vi runt 2 timmar på oss innan de skulle stänga så man fick skynda sig...eller ja skynda sig så gott som det gick! Överallt stod det kundvagnar och folk, överallt!

Lillebror hade jag ansvaret över då de skulle köpas julklappar till honom, och att ta sig fram var inte det lättaste precis. För att ta sig någonstans fick man bli lite kaxig, men det fanns ju de som blev lite "väl" kaxiga. Jag tycker visst man kan flytta en vagn om de ställt de mitt i vägen eller be snällt att de kan flytta på sig om de bara står stilla för att sms:a men när någon kör in i en bakifrån gång på gång för de vill komma fram när man själv står och väntar på att få komma ut i en gång...där går väl ändå gränsen.

Levande tog vi oss ut, ca 5000 kronor fattigare,  ca 14 kassar rikare och utsvultna!

Tillsammans avnjöt vi en middag på en närliggande resturang, där notan slutade på nästan 900 spänn...dock kan jag ju inte ljuga och säga att det inte var värt det^^


                                                     På Ge-Kås kan man bland annat få:



En tunika för 79 Kr



Lång skjort/tunika 99 kr



Millennium-triologen av Stieg Larsson i pocketformat 39 kr/st


Dock handlade jag mycket mycket mer men kan inte lägga upp allt då det mesta är julklappar till personer som jag vet tittar in här på bloggen med jämna mellanrum^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: